Jobb

Idag blir det några timmars jobb. Var egentligen tänkt att jag skulle jobba en heldag men så blir det inte nu. Sjukdomar ställer till det lite för mig så nu blir det egenjobb i några timmar. Måste ju komma framåt lite grann. Har trots att det inte blev som planerat gått kanska så bra. Har kommit på ett bra sätt att ta mig framåt i arbetet utan hjälp. Funkar dock inte överallt men på en del ställen går det kanon.

Har haft en riktig skitnatt i natt. Bara för att Iris sov från halv nio till sex så kunde inte jag sova. Först hade jag svårt att somna och när jag väl somnade så vaknade jag ett antal gånger. Fattar inte varför men det är väl vanan att vakna som väckte mig.

Blev en väldigt anorlunda morgon idag. Först så ville Iris inte ha gröt vilket hon alltid brukar äta när vi går upp, sen så ville hon leka, sen skulle hon lyssna på musik för att sen tömma en flaska välling och somna om. Hade tänkt att vara på jobbet strax efter åtta men det blev en timme senare eftersom Iris snarkade så sött. Men det blir lite konstigt när en morgon inte är som den brukar. Så imorgon får du ta och skärpa till dig lilla gumman så pappa är i fas.

Har kommit på att jag har tröttnat på snön nu också. Är skitjobbigt att knuffa barnvagn genom snövallarna som finns lite överallt. För att skotta går ju tydligen inte att göra i Kalmar.

Måste dela med mig av en liten rolig sak också som hände när vi gick till mormor. En sopbil hade kört fast i en snödriva. Men det var rätt åt honom då han försökte gena på en cykelväg. Och det som gjorde det rätt jobbigt för honom var att det stod en lyktstolpe en halvmeter bakom honom som han inte kunde undvika om han backade. Så han stod där och spekade snö när jag hade gått förbi. Jag skrattade rått inom mig. Ha ha ha. Idiot att fastna. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha!!!
Kommer skratta åt detta hela dagen om inget annat kul inträffar.

För den delen. Vad bra det gått i OS hittills. Ha ha ha ha.

Lovar att skaffa mig bättre humor till nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0