Nattbloggande

Sitter här själv i natten och kan inte sova. Var trött för ett tag sen och låg i sängen men då började mina luftrör att krångla så jag låg bara och hostade och harklade mig och blev piggare och piggare för varje minut som gick. Så då kunde jag lika väl gå upp och kolla på en film och sätta mig vid datorn. Så nu är det Röd Oktober och bloggande som gäller.

Idag så hade jag en skön liten sovmorgon och när jag väl kom upp så möttes jag av en förkyld liten Iris. Förkyld? Igen? Tar det aldrig slut med förkylningar? Hon har varit snorfri i max en vecka sen förra vevan och det är tråkigt att hon ska behöva gå omkring och snora. Nu verkar hon inte lida så mycket av det men det är surt iaf.

Idag så har vi varit rätt aktiva i familjen. Efter frukost osv så tog vi en sväng på stan och köpte en doppresent till Alice som döps nästa söndag. Vi passade även på att köpa Simpsonsfilmen. Är lite dåligt att jag inte köpt den innan men så blir det ibland. Efter lunch så tog vi oss ut till IKEA och köpte lite saker till Iris. Först en barnstol i plast så hon kan vara med och duscha med mamma eller pappa när någon av oss är ensamma hemma. Det funkar kanon i simhallen för då sitter hon och ler och är glad hela tiden när jag duschar så då kanske det funkar hemma med. Sen så blev det en gosedjursflodhäst (häftigt ord va?) som hon blev helt galen i så länge vi var på IKEA. Hon satt och kramade och pussade det där djuret som om det var hennes livs kärlek. Men när vi väl kom hem så var det inte intressant längre.

Och på kvällen så blev det såklart Melodifestivalen. Och vilken skitfestival. En bra låt där framträdandet var rent pinsamt för tre av medlemarna i Pain Of Salvation då de bara satt på scenen utan att spela en enda ton. Vad gjorde dem där? Hur kan dem gått med på det arrangemanget? Men låten var bra.

Nu ska jag kanske göra ett nytt försök till att somna. Känner hur tröttheten börjar komma tillbaka.

Imorgon är det Super Bowl så då blir det en väldigt sen natt för mig. Kommer inte vara i säng innan kl fyra iaf så måndagen lär bli en seg, seg dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0