Vår dag

Så, hur blev vår familjedag nu då? Den blev precis så bra jag ville. På förmiddagen så gick vi omkring i myskläder och slappade i soffan med att kolla på Robinsonfinalen som både jag och Emma missade i lördags. Efter det så gick vi bort till MAXI och handlade. Som vanligt så blev det lite för dyrt men det är väl så det är nu för tiden. Sen blev det fika hos mormor och Iris hade som vanligt en suverän tajming och bajsade precis när vi skulle gå och hade börjat ta på overallen. Men, man börjar bli van och det är inte oväntat. För tydligen så finns det inget bättre än att bajsa innan man ska iväg. Själv så föredrar jag att bajsa när det är lugn och ro och man inte behöver stressa.
Kvällen har spenderats här hemma och det har varit en massa mys med hela familjen. Iris har varit på ett strålande humör och var precis lagom trött när det var dax för välling. Men då blev allt fel. Iris började dricka när gråten plötsligt kom. Hon gröt och skrek och tårarna sprutade ur ögonen. Magont tänkte vi. Men hela tiden pekade hon på vällingflaskan och ville ha mer. Hon drack i några sekunder och sen så kom gråten igen. Då tänkte jag att den kanske är för varm och tänkte ta mig en klunk. Men icke. Det var tvärstopp. Tydligen så hade en liten klump fastnat så Iris fick inte i sig en droppe välling. Men, när väl klumpen var borta så slank vällingen ner tills hon somnade i Emmas famn. Och där ligger hon nu och sover sött.

Nu tar denna bloggen kväll och så hörs vi imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0