Grönvitt hjärta

Iris är kanske inte som alla andra barn. Iris skiljer sig på det sättet att hon har ett grönvitt hjärta. Redan tidigt så märkte man av att det var Bajen som var laget framför andra. För ni kommer väl alla ihåg klippet där jag frågar henne vad hon tycker om aik? Frågar man henne om det så åker tungan ut och hon gör ett pruttljud. Vet inte vart hon fått det ifrån.
Frågar man henne vilket som är världens bästa fotbollslag så svarar hon Hammarby. Och jag har inte påverkat henne. Skulle aldrig göra så. Och som om det vore nog, nä, hon sjunger Heja, heja, heja Bajen, Hammarby är de bästa också. Även det helt utan påverkan.
Och för ett tag sen så började hon säga att hon tycker om Runström så idag frågade jag om hon ville ha en bild på Runström på väggen. Självklart så hon ja så nu har jag satt upp en bild på Runström på väggen och Iris är väldigt lycklig över detta.
Ska sanningen fram om Runström så är det så här. Jag har www.hammarbyfotboll.se som startsida. Och när Runström skrivit på för Bajen så fanns där en bild av honom där. Iris frågade vem det var och jag svarade och då sa hon faktiskt, "Tycker om Runström". Och då är det klart att lilla gumman ska få ha en bild på sin idol.
Så nu ser det ut så här i hennes rum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0