Glädjespridare

Efter en hård och jobbig dag på jobbet. Det har varit Kalmarpost, reklam, sjukdomar, regn, post, mer regn och slutligen, ännu mer regn. Jag har varit blöt och kall och så kom jag inte från jobbet förrän halv fem vilket är i senaste laget om du frågar mig. Speciellt med tanke på att de andra gick hem redan vid kvart i fyra.
Men vad gör alla dessa jobbigheter när man väl är hemma? Inte ett skit. För när man kommer hem och går in i vardagsrummet och hittar en liten tjej på golvet som vänder sig mot mig och ler med hela ansiktet så glömmer man bort allt jobbigt som varit tidigare under dagen. Det är bara så.

Och vad har Iris gjort idag då? Jo, hon har varit på öppna förskolan i Oxhagen och haft en sångstund. Hon hade tyckt det varit roligt och hade en massa nya saker att titta på. Så på vägen hem så hade hon tydligen suttit i vagnen och babblat på sitt egna lilla sätt ändå tills hon somnade. Ännu en missad sak i hennes lilla liv. Längtar mer och mer för varje dag tills jag får vara hemma med sötnosen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0