Aj, vad dåligt jag sover

De senaste två nätterna har jag sovit något så otroligt dåligt och det finns en skyldig till det. Ni kan säkert lista ut vem. Just det, Iris. Två nätter i rad så har vi delat säng rätt så länge och två nätter i rad så har hon legat och sparkat mig i ansiktet, halsen och bröstet. Är inte jättelätt att sova då kan jag lova er. Självklart försöker jag få henne att ligga som man ska i sängen men hon vänder sig snabbt tillbaka och sparkar på som om det inte fanns någon morgondag. Får vara glad att hon inte fått in någon kanonträff än.

Idag så är det fredag och det ska jag och Iris fira med en sväng på stan om en stund, sen blir det lunch, sova och sen kommer farmor och farfar på besök. Tänkte bjuda på mina muffins som jag bakade igår. Japp, ni läste rätt, jag bakade muffins. Tyvärr så höll inte riktigt formarna utan det rann ut lite grann men det är smällar man får ta. Goda blev dem iaf.

Idag ska jag försöka hinna hämta en dörr uppe på vinden så jag kan begränsa ytorna som Iris kan röra sig till. Vi hade en dörr till vardagsrummet eller köket förut som vi tog ner men nu känns det rätt att sätta upp den igen. För snart så går det undan när hon ger sig ut på promenad och jag är inte så snabb längre så då blir det en stängd dörr som hindrar henne från att gå ut i köket. Tycker att min lathet ibland leder till smarta beslut och detta är ett av dem.

Iris outfit idag ser ut såhär om någon undrar. Plus ett par jeans som snart ska på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0