Vilken dag

Ja, det blev till slut en väldigt händelserik dag igår. Eller kväll kanske jag ska säga. Dagen började ungefär som vilken lördag som helst med en frallfrukost. När vi var färdiga här hemma så gick vi en sväng på stan och tog en fika med Lilly och Niklas. Och Iris visade sig från sin allra bästa sida när hon satt med Lilly för helt plötsligt så skulle hon pussa Lilly. Händer inte varje dag att hon börjar pussa folk som inte är jag eller Emma. Efterfikat så gick vi en sväng på stan för att köpa pyjamaser till Iris, soja och byta lite strumpor.
Väl hemma så var det lek och stim i några timmar tills Iris slocknade vid sju. Lugn kväll här hemma tänkte jag. Icke tänkte Iris och vaknade lagom till Robinson och ville ha vatten. När hon druckit lite så hade hon svårt att somna om och ville ha mer att dricka och fick syn på min ölburk. Hon började peka och skrika och när jag väl listade ut vad det var hon ville ha så tog jag självklart bort den. Och då började hon att storgråta. Pappas flicka?
Efter det så var det mer vatten som gällde, och mer och mer. Till slut så fick vi gömma vattenflaskan för henne och då somnade hon. Vaknade senare av att hon hostade och helt plötsligt så kom en liten spya i sängen. Och när Emma tog upp henne och satte sig i soffan så kom ytterligare en spya och detta var ingen liten spya utan det sprutade över Emma, Iris och soffan. Så det blev ett sent bad för lilla Iris och efter det så var det inte allt för lätt att få henne att somna om. Men vid 11-tidens så sov hon sött igen och gjorde det till halv sju. Och som vanligt så sov hon en timme till med mig inne i extrasängen så jag fick en riktig sovmorgon idag. Kul för mig.
Nu sitter Iris och leker på golvet och jag sitter vid datorn. En bra söndagmorgon.
Men om vi ska återgå till kräkandet lite. Blir lite orolig för nu är det tredje kvällen i rad som hon kräks. Visst, nu har vi väl haft en anledning varje gång. Och det är hostan plus, för mycket mat första gången, för mycket gråt andra gången och för mycket vatten tredje gången. Men jag tycker fortfarande att det är lite oroande med tanke på hur sällan hon spytt innan.

Iris har en ny favoritleksak, plastkåpan vi har över maten i micron. Fattar inte riktigt vad det är som är så roligt med den men något är det.


Iris med hennes favoritleksak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0