En dag på stranden

Det blev en dag på stranden kan man säga. Men det började med en inomhusdag. Lagom till att vi skulle gå ut första gången så blev Iris så trött så att hon nästan gick och la sig själv. Nu behövde hon lite hjälp för att väl somna men det gick snabbt. Hon vaknade dock rätt så snart och var jätteledsen och var helt otröstlig. Vet inte vad det var med henne men det ville inte riktigt gå över. Men efter en stund med diverse försök att få i henne mat, vatten och andra mutor för att få henne glad så lyckades jag till slut få henne på bra humör. När hon väl var glad så gick det rätt snabbt tills vi kom ut och kunde gå ner till Kattrumpan. På vägen ner så träffade vi morfar som skulle med till stranden och det gav mig faktiskt en riktigt skön dag på stranden där jag kunde slappna av lite, läsa lite och bränna mig lite. En heldag helt enkelt.

Det negativa med dagen är dock Iris kissrutiner. Det började med att hon kissade på mig när hon satt i mitt knä efter badet. Och då hade hon ju självklart ingen blöja på sig. Men det var bara att hoppa i vattnet så var det borta. När vi kom hem från stranden skulle vi gå till Konsum och handla lite och gick in till Janne på Phonehouse för att prata lite. Då var blöjan överfull av kiss så när hon kissade då så rann det över om man säger så och jag hade en nerkissad tröja. Tredje dumheten var när vi var på väg in i duschen, då passade hon på att kissa på golvet. Sist men inte minst så kom nästa kiss när vi kom ut från duschen. Inom en minut så hann hon sprida sitt kiss på tre ställen.
Så hon har haft en ordentlig kissdag min lilla kissunge. Hoppas på bättring imorgon. Får väl iofs skylla mig själv en gång då jag inte bytte blöja i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0