Laddar för bad

Just nu ligger Iris och sover sött i sin säng. Väntar på att hon ska vakna så vi kan äta lite lunch innan vi sätter oss på cykeln och drar iväg till Kalmarsundsparken för lite bad. Är lite bekväm här som väljer Kalmarsundsparken men det blir lite lättare att ha koll på henne där och få slappna av lite själv också om man jämför med Kattrumpan. Varför? Jo, för att i Kalmarsundsparken finns ingen lekplats där hon kan flänga omkring utan här blir det till att sitta i sanden och gräva lite och sätter jag mig då bredvid så kan jag slappna av lite iställer för att behöva hjälpa henne upp i en rutchkana eller gunga. Vad egoistisk jag låter men vi har faktiskt varit på lekplatsen idag så hon har fått gunga, gräva och springa omkring och leka. Så det är inte speciellt synd om henne.

Ikväll ska vi äta flundra med nypotatis och skirat smöt. Är ingen större fiskälskare men ibland så kan det vara gott. Och jag kan inte komma ihåg när jag åt flundra sist så det ska bli spännande. Fast lite grillat kött hade inte varit fel det heller men det får bli imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0