Jobbig natt

Och så kom en sån där jobbig natt igen där Iris vägrade att sova ensam. I samma stund man lagt ner henne i hennes säng så har hon tjutit som ett brandlarm. Och då är det jobbigt att sova kan jag tala om. Så från halv ett till två så låg hon och jag i hennes säng. Sen så blev det några timmar för Iris mellan mig och Emma för att åter igen gå in till hennes säng igen. Och sen upp vid kvart i sju för gröt. Men då satte tröttheten in på lilla damen så det blev vällingflaskan istället för resten av gröten. Sen sov hon sött tills jag försökte lägga ner henne i hennes säng igen. Då blev hon klarvaken och har lekt som bara den sen dess. Det som är bra med det är att man tvingas till att bli pigg själv för att hänga med.
Om en stund så ska vi väcka Emma och jag funderar på att göra det med en videokamera i handen. Men, jag gör det inte för att jävlas med Emma utan för att vi ska få på film hur glad Iris är när hon får väcka någon av oss. Och om det nu drabbar Emma på ett sånt sätt att hon inte tycker om det så får jag ta den smällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0