Mucho

Vi har hunnit med en hel del sen sist jag skrev. Efter lunchen så gick vi bort till mormor och morfar för ett besök. Mormomr bjöd på pannkakor som Iris slängde i sig. När maten var uppäten så skulle mormor och morfar iväg så då gick jag och Iris vidare till MAXI. Som tur var för Iris så somnade hon en minut efter att vi kom in i affären. Så handlingen gick väldigt smidigt idag. På vägen hem så sprang jag först ihop med Anna från föräldragruppen och vi bestämde att vi föräldralediga ska försöka hitta en dag i veckan då vi hittar på olika saker för att undehålla barnen. När vi skiljdes åt så sprang jag ner på H&M för att köpa ett par byxor till kusin Arvid.
När vi sen kom till gården så var alla ute och njöt av det fina vädret, hatt-Agneta, hyresvärds-Marianne, ull-Birgitta och Birgittas dotter med pojkvän. Så det var bara för mig att springa upp med påsarna medan Iris hade full uppmärksamhet av alla andra. När vi efter lite prat där nere skulle gå upp så blev det stora pusskalaset. Först så fick Birgitta en puss och hon sprang direkt in till Agneta för att göra henne avundsjuk. Vad händer då? Då ska självklart Agneta också få en puss. Så man kan säga, alla fick pussar.

Sen vi kom upp till lägenheten så har vi ätit kiwi, tränat golf och läst lite böcker. Men nu funderar jag faktiskt på om vi ska gå ut en gång till och njuta av vädret. Eller vad tycker alla ni som måste vara inne och jobba? Ska vi det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0