Sovmorgon och kyckling

Blev en rätt så konstig natt i natt. Till en början så sov Iris hur bra som helst men vaknade vid halv fem och var jätteledsen. Hon grät och grät och ville inte sluta. Men då klev Emma in i rummet och tog med henne till vår säng och vips så sov Iris igen. Vid sex fick jag och Iris gå in till Iris rum så Emma kunde få lite mer sömn innan jobbet. Vid åtta vaknade jag och Iris av att Emma höll på att stöka ute i köket, sovmorgon alltså. Kan ärligt säga att det var riktigt skönt och att jag nu känner mig rätt utvilad.

Till lunch idag så fick Iris kyckling, pasta och tomat. Problemet var bara att pastan och tomaten blev i stort sätt orörda. Men kycklingen mumsade hon i sig med glatt humör. Hon åt nästan en hel kycklingklubba. Tog självklart bort skinnet och putsade till bitarna så en del försvann ju men resten smaskade hon i sig. Och medan vi ändå pratar mat, igår var det premiär för Iris att äta gyros och sushi. Som ni säkert kan räkna ut så blev det köpmat igår och först så åt hon en hel del av min gyrostallrik för att sen smaka av Emmas sushi. Och hon tyckte att båda maträtterna var väldigt goda. Så snart får jag väl köpa en hel gyrostallrik till henne så jag får ha min ifred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0