Vår helg

I fredags så hade vi sedvanligt fredagsmys med god mat. Tyvärr så slutade kvällen lite i moll då Bajen inte kunde vinna hemma mot Brage. När jag berättade för Iris dagen efter så var hon helt knäckt och ville slå sönder tv:n men jag lyckades lugna henne med en muta om att vi skulle till simhallen.

Simhallen ja. Där var vi i lördags med Anna, Elof och lille Alfons. Iris trivdes som vanligt vansinnigt bra i vattnet och hade en rolig förmiddag. När vi var färdiga där så åkte vi hem och åt lunch innan vi åkte till Lindsdal för att titta på ett hus. När vi var färdiga med det så var det middag hos mormor och morfar. Efter maten så åkte jag och Emma hem medan Iris var kvar för att sova där. Jag och Emma hade en lugn hemmakväll med film, chips och cola innan vi gick och la oss och sov. Vaknade tyvärr tidigt idag men vad gör det när man känner sig utvilad för en gångs skull.

Idag inledde vi dagen med att skura badrummet och det var något som verkligen behövdes. Var ett bra tag sen kan jag lova. Efter det så åkte vi och hämtade Iris och tog oss ut till Lindsdal för att titta på ett hus till. Efter det var det fika hos Martin, Betty och Alice innan vi gick hem till farmor och farfar och åt middag där.

Ungefär så har vår helg sett ut.

Nu blev det väldigt mycket hustittande i helgen och då kanske ni tror att vi letar men det gör vi inte riktigt. Men vi kikar lite ifall drömhuset skulle dyka upp. Jag är ju rätt så mycket motståndare till hus just nu för jag ser bara arbete, arbete och mer arbete framför mig. Och jag tycker det är rätt bra att slippa arbeta när jag väl är ledig från jobb. Det är det och en massa andra orsaker som jag inte orkar ta här. Men jag får nog ge mig med tiden antar jag.

Nu ska jag se klart hockeyn innan jag går och lägger mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0