Måsen och Jenny

Idag så har vi varit på Måsen med faster och Arvid. Iris var på ett konstigt humör och blev lite grinig så fort hon inte fick som hon ville. Där emellan så var det bara bra. Så hon pysslade, ritade, målade och sjöng. Arvid verkade också ha det väldigt bra för han kröp omkring och ställde sig sedan och öste klossar ur en låda.

Efter Måsen så begav vi oss till Jenny Nyströmskolan och åt lunch. En tre-rätters där jag valde fisk till huvudrätt. Fisk? Vad har hänt med mig? Det fanns ju kött att välja på. Gott var det iaf. Iris hade lite problem att hålla sig vaken under middagen men jag lyckades ha henne vaken tills vi kom hem och då somnade hon på två minuter. Så nu ligger gumman och sover och jag har satt igång en tvättmaskin och plockat in lite kläder i garderoben.

Vi får se vad vi ska hitta på i eftermiddag. Var tänkt att vi skulle fika med Martin och Alice men vi får väl se hur sugna de är på att åka in till stan i detta vädret. Jag måste iaf ut igen för att köpa vin, våtservetter och en födelsedagspresent till Arvid. Men eftersom jag vet vad jag ska ha så ska jag vara snabb och effektiv så vi slipper vara ute så länge.

Om någon undrar så är det fem veckor kvar till julafton. Fan vad kul med julafton för den delen. Den ska för övrigt firas hemma hos oss i år. Första gången men förhoppningsvis inte sista.

Slänger upp en bild från Thailand som iaf får mig på bättre humör. För er som inte var med så är det kanske inte lika roligt.


Rätt så nära paradiset faktiskt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0