Min nya chef

Nu är det tydligen så att vi har fått en ny rangordning här hemma. Den nya chefen hör hemma heter tydligen Iris. Nu har det gått så lång att hon ger order om vad som ska handlas eller inte. När Emma kom hem ikväll så hade vi lite bekymmer om vad vi skulle äta. Efter lite dividerande så kom vi fram till att vi skulle ha varma mackor. Dock hade vi ingen skinka hemma så jag erbjöd mig att gå ner till Konsum och handla skinka och cola.
Iris hörde vad vi pratade om och ställde sig sedan och sa till mig att köpa cola. När jag var på väg ut så kom hon springande och sa "köp en mat!!"
Kan man annat än att skratta åt att en liten tjej som inte ens fyllt två ger mig order?

Innan Emma kom hem så hade jag och Iris en väldigt mysig eftermiddag där Iris visade bolltalang. Hon kastar ju boll hårdare än vad samtliga dambollspelare skjuter. Nu är det kanske inte så svårt men det är ändå imponerande för hennes ålder.

Nu ska jag sova så jag orkar gå upp när nya chefen kallar.


Chefen


Kommentarer
Postat av: sambon

Jag älskar detta kortet på vår härliga unge!

2011-02-09 @ 10:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0