I väntan på......

Jag känner mig inte riktigt mogen i skallen än för att sammanfatta mitt och Emmas bröllop. Men eftersom jag inte vill tappa alla mina läsare så vill jag ändå bjuda er på något. Och detta något är inte vad som helst utan det tal jag höll på festen. Det lät ungefär såhär. 


Vill börja med att tacka alla som är här och firar vår dag tillsammans med oss. Emma och jag är både glad och tacksamma över att ni hjälper oss att göra den här dagen till något speciellt.

Ska börja med att tacka vissa personer lite extra.
Börjar med mina föräldrar. Vill tacka er för allt ni gjort för mig. Ni har alltid funnits där för mig och det är jag väldigt tacksam för.
Syster, du har också alltid funnits där för mig och till det här bröllopet har det varit extra mycket. Så tack för allt du gjort för mig och Emma
Anna, för att du ställde upp som tärna. Och som direkt såg att jag var rätt för Emma. Eller något sånt.
Dadda, min broder. Tack för att du alltid har funnits där som en storebror. Är dock fortfarande besviken på att du inte vågade köpa ut till mig. Fegis!
Ulf och Christa. Tack för att ni är som ni är och alltid varit så snälla mot mig. Jag vill passa på att säga att jag alltid känt mig välkommen in i er familj.
Och ett extra stort tack för att ni tillverkade Emma och uppfostrade henne och lät henne växa upp till den hon är idag.

Och nu till just den kvinnan.
Emma, du vet säkert redan att jag älskar dig för annars hade vi ju inte varit här idag. Har för mig själv försökt att förklara min kärlek till dig för att kunna uttrycka den här idag. Men hur sätter man små, små ord på känslor som är så stora. Jag vet inte, men jag ska göra mitt bästa.

Du kom in i mitt liv en kall vinterdag i kön till Harrys. Tyckte att du såg lite gammal ut men ändå väldigt fräsch för din ålder. Nu var du ju inte så gammal som jag trodde men fräsch var du iaf.
Du kom in i en tid då jag nästan gett upp kärleken. Men bara nästan, för egentligen borde ju inte en snygging som jag haft några större problem att skaffa ett fruntimmer. Eller har jag fel?
Men vi kan väl lugnt säga att det fick en något trevande start där det inte hände speciellt mycket. Ursäkten att frosta av frysen hade fått vilken annan kille som helst att ge upp direkt.
Men, så en dag i februari så hade du iaf bestämt dig för att jag var något att satsa på och genom hot av Jan-Å, en glasögonsäljare, så fick du mig att komma till Rosenlundska källaren. Var bara tvungen att låna lite kläder av Micke för att inte se ut som en slusk som aldrig bytte kläder för att våga mig dit. Och jag är glad att jag gick dit. För så vacker som du var den kvällen kan inte beskrivas. Du var så snygg. Önskar att jag hade haft en kamera med mig för att kunna visa alla andra hur du såg ut. Den bilden av dig har för evigt etsat sig fast i mitt minne.
Efter den dagen så har det varit svårt att vara ifrån dig.

För du är det absolut bästa som har hänt mig och jag är så glad för att du idag har blivit min fru.
I min värld så finns det inget bättre än att veta att det kommer vara du och jag i resten av livet. Det gör mig lycklig att veta att det är du som kommer vara vid min sida tills den dag jag inte längre finns.
Du är en oerhört varm, snäll och generös människa. Du är en människa med ett stort hjärta som ser till andra i första hand och dig själv i andra. Du ger, ger och ger och kräver aldrig något tillbaka.
Det går inte en dag utan att du visar din kärlek till mig och det är det som gör varje dag så lätt att leva. För utan din kärlek så hade mitt liv varit så oändligt mycket fattigare.

Och det är så fantastisk att jag än idag blir kär i dig titt som tätt. Det kan vara små saker du gör eller hur du ser ut vissa dagar för att jag ska bli helt pirrig av att titta på dig.  

Jag älskar att vara den som finns vid din sida när vi somnar och jag älskar att vakna upp bredvid dig ännu mer. Även om det nu för tiden ofta ligger en liten annan tjej mellan oss på morgonen. Och den lilla tjejen är den enda som kan konkurrera med dig. Men, hon är om något är ett bevis på vår kärlek.
Så tack för att du gav mig vår lilla Iris.

En känd svensk poet skrev ”Den drömmen som aldrig besannats, som dröm var den vacker att få…” Men min dröm har besannats, och den är vackrare än drömmen i sig själv.

Emma, jag älskar dig av hela mitt hjärta och det kommer jag alltid göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0