Senap

Till lunch idag så åt vi falukorv och makaroner. Och när jag äter falukorv och makaroner så vill jag ha ketchup och mycket senap på. Men det var tydligen fel enligt Emma då jag fick frågan;
"Blir inte maten kall när du har så mycket senap och ketchup på maten?"
Den kanske inte är direkt varm efter men det förhöjer ju smaken så oerhört mycket. Helst skulle jag vilja ha så mycket senap att det gör ont i huvudet när jag äter den men det blir lite jobbigt i längden. Och från den frågan så gled vi vidare på mer senapsprat. Är inte vanlig senap en rätt meningslös grej? Den smakar knappt något? Ingen styrka och färgen är inte heller något vidare. Och senap ska helst inte vara grovkornig heller men det funkar i nödfall om den är stark.
Så är vi nu alla överrens om att vi ska se till att det kommer starkade och mindre grovkornig till alla affärer istället för den vanliga mesiga senapen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0