En liten uppdatering

Dax för att uppdatera er alla om vad som hänt sen sist. Ja, inte sen det lilla jag skrev i morse utan sen i söndags förmiddag.

I söndags blev det som jag trodde en promenad till parken för att mata fåglarna och låta Iris leka av sig på lekplatsen. Fåglarna var väldigt glada över maten och Iris var minst lika glad över att vara på lekplatsen och leka. Hon grävde, gungade och sprang omkring som en kalv på grönbete. Och så åt hon lite sand också för att se om den smakade likadant som förra året. Och det verkade den ha gjort.
På kvällen så var vi hos mormor och morfar och åt middag. Smakade som vanligt bra. På kvällen var det Solsidan, chips och cola som gällde. Som vanligt alltså.

Igår så var det vardag igen och vardag betyder jobb. Var en rätt ok dag för att vara måndag. Och den blev verkligen inte sämre av att Emma gjorde lasagne till middag. Lasagne är verkligen guds gåva till världen, eller kanske italienarnas gåva till världen, dvs mina förfäder eftersom jag är 1/16-dels italienare.

I natt så blev det inte speciellt mycket sömn eftersom Iris ville sova mellan oss från kl 3. Och det betyder att jag blir sparkad på ända tills det är dax att gå upp. Nu sitter jag och Iris och tittar på film och myser. Är kanske inte en film jag hade valt om jag fått välja men Iris ville se Barbie presenterar Tummelisa. Hon är helt förtrollad av den. Jag vet, man ska inte uppfostra barn med en massa tv men just idag är jag för trött för att leka. Förhoppningsvis så orkar jag det om en stund när jag fått vila lite.



Iris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0