God morgon människorbarn

God morgon på er alla morgonpigga människorbarn. Ja, god morgon på er andra också för den delen.
Fy fan vilken jävla skitnatt detta har varit. Första gången Iris vaknade hade klockan precis blivit elva och vi hade just gått och lagt oss. Och sen fortsatte hon att vakna titt som tätt och var ledsen. Så jag har tom sovit i en barnsäng en timme i natt för att hon skulle lugna sig lite. Hjälpte det? Nej. Eller, jo, den stunden jag låg där var hon lugn men inte efter. Så vid tre fick jag nog och sa åt henne att nu fick hon skärpa sig och sova. Och då sov hon till kvart i sex. Så sen dess har vi varit igång. Men eftersom jag känner mig som en överkörd grävling så tar jag tv:n till hjälp. Först Musses klubbhus och nu Tummelisa. Jag vet att man inte ska göra så men jag orkar inte direkt att leka och stimma just nu. Men om en stund ska vi gå och köpa frallor så då måste jag röra på mig för jag tror inte att Iris orkar köra vagnen. Men det är kanske värt att testa......

Idag så har vi lite att göra faktiskt. Vi måste åka och handla lite inför kvällen då familjen Wahlström kommer hit. Och det är inte bara mat som ska inhandlas, nej, vi måste köpa vin och öl också så vi har något gott att dricka till maten. Och sen måste jag lämna in ett tips också så att jag och Dadda blir rika. Vi kanske borde satsa på Lotto istället med tanke på hur dåliga vi varit på att tipsa. Men, idag vänder det nog.

Igår lämnade jag in mitt allsvenska tips på jobbet. Vi tippar hela tabellen och vinnaren tar hem hela potten. Min rad ser ut så här:
1. Elfsborg
2. Örebro
3. Helsingborg
4. Häcken
5. Djurgården
6. Malmö
7. Kalmar
8. Mjällby
9. GAIS.
10. Göteborg
11. Trelleborg
12. Halmstad
13. Norrköping
14. Syrianska
15. AIK
16. Gefle

Det kan vara så att Trelleborg och Halmstad ska byta plats, kommer inte riktigt ihåg. Men det är iaf så här allsvenskan slutar om någon undrar. När det drar ihop sig för den viktiga serien så kommer ett tips på den också. Men vilka som vinner behöver ni väl inte ens fråga 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0