Kalas, fight och mys

Så var denna helgen snart slut. Har varit en rätt intesiv dag om jag får säga det själv. När vi var klara frukost, lunch, sovstund osv så åkte vi till Nybban för att fira Alfons som fyllt två. Barn är ju underbara men det blir ju rätt livat när man slänger in några stycken i en lägenhet. Iris var iaf väldigt lycklig på väg dit och skrek "Alfons, nu kommer jag" med Alfons paket i handen. Ja, ni får tolka det som ni vill för jag sa till Emma att det är inte många år innan den kommentaren får en ny innebörd.

När vi var färdigkalasade så blev det en sväng till MAXI innan vi kom hem. Och väl hemma så fick Iris lust att boxas, rivas och bete sig. Är förvisso glad att hon sparade det tills vi kom hem och inte tyckte att det var en bra idé att bete sig så på kalaset. Men när hon var klar med fightandet och jag med pratandet så blev hon den där underbara tjejen som hon allt som oftast är. Nu har jag förvisso skrivit om hennes sämre sidor några gånger men det är för att ni inte ska tro att hon bara är gosig och mysig utan ibland är mänsklig.

Måste bara nämna Solsidan. Scenen där Ove äter bajs på mackan är bland de bästa som någonsin visats i svensk tv. Helt otroligt roligt. Vet inte vad det säger om mig men jag tycker att det är ok att tycka att kiss och bajs är roligt även när man är över 30. Så det så.

Nu ska jag snart gå och lägga mig och sova. Är så sinnesjukt trött efter en hård helg och så väntar en ny arbetsvecka och då håller det inte att vara slut redan innan den börjat.

Och grattis Witte som nu framstår som en bra kille tack vare en ny profilbild på Facebook. Dina chanser att hitta kvinnan i ditt liv har just ökat och det är tack vare mig och Emma. Om ni som inte är vän med Witte på Facebook eller ens har Facebook så är det bilden på honom och Iris som numera är hans profilbild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0