Krångel, krångel

Idag så fick Iris välling strax efter sju eftersom hon var så trött och ville sova. Så vi var inne i hennes säng vid kvart över och då håll hon på att somna. Vad som hände sen får hon gärna förklara för mig för sen var det vilda västern här i över en timme. Hon sjöng, satte sig upp, pratade om ditt och datt, hon snurrade, hon drack mer välling, hon drack vatten, hon sjöng lite till och var allmänt stimmig.
Ny taktik tänkte jag, vi testar soffan. Bra idé om inte tv:n hade varit på för nu var den väldigt spännande. Och helt plötsligt så fick jag inte ha mina ben i soffan utan att hon började gråta.
Nu testar vi sängen igen och det verkade funka denna gången tills hon ber om att få täcke på sig. Då lägger jag självklart på henne täcket, vilket jag inte borde ha gjort för hon blir helt vild. Börjar gråta, sparka och föra liv tills täcket är av. Så då blir det operation tröstning och mitt i den så somnar hon.
Över en timme för att natta henne idag. Så den lilla ensamtid jag fick i vardagsrummet varade i 10 min. Så kan det gå en onsdag på Kaggensgatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0