Uppdatering

I fredags så var det som sagt bowling med jobbet och jag, Witte och Tommy inledde festen här hemma med lite öl och en runda Bezzerwizzer. Emma var med och lyckades vinna före mig och så kom Bezzerwizzer-kungen Wittberg på en hedrande tredjeplats. Sist kom då Tommy men eftersom han är en gammal målvakt så gick det ungefär som väntat där. Iris var väldigt lycklig över att Witte var här och lämnade knappt Wittes sida under två timmar. Tror att både jag och Emma uppskattade att vi skaffat en framtida barnvakt....
Bowlingen gick sådär för mig kan man lugnt säga. Suger verkligen på bowling och fick stryk av både Karlbom och Bengan vilket jag inte hade räknat med. Men så är det. Efter käk, öl och en mellanlandning hos Nilmert så hamnade vi på Harrys och där satt vi och drack rosevin och satt och snackade. Efter ett tag fick jag nog och kände att jag var hungrig. Gick ner till Zappas(slapp dock att slåss eller bli att slagen) och sen hem. På väg hem dock så svartnade det för mig och jag fick tunnelseende och kände mig allmänt borta. Var rätt läskigt. Emma har sen fått återberätta för mig vad som hände men jag får inte fram en enda liten minnesbild. Och igår så mådde jag som en gammal disktrasa. Tänkte samma tanke som jag gjort 40 000 miljarder gånger innan, aldrig mer.

När jag väl blev människa igen så var det dax att gå till mormor och fira henne eftersom hon fyller år idag. Grattis svärmor och mormor. Att vi firade igår beror på att vi ska på kalas för Alfons idag som fyllde för några veckor sen. Så vi spenderade helt enkelt kvällen där och åt gott, drack gott och tittade på melodifestivalen. Var inte helt nöjd med vilka bidrag som gick vidare.

Nu till något helt annat. Har fått två knutar i mina axlar som inte är av denna värld. Trots en halvtimmes intensiv massage av Emma igår så är de kvar och stör mig lika mycket som innan. Får nog be min kära fru om en runda massage till så kanske det lossnar. För så här kan jag inte ha det.

Så, nu har ni fått en liten uppdatering om vad som hänt. Avslutar med ett foto på Iris och hennes Witte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0