Vad har ni på er gård?

Fy fan vilket skitväder det varit idag. De sommarkänslorna jag hade för någon dag sen är väldigt långt borta idag. Nu var det ju höst helt plötsligt. Vad hände med sommaren egentligen???
Något som värmde idag på turen var dock att det var en tjej som raggade på mig. Hon såg helt ok ut men det märktes att alla hästar inte var hemma. Men jag blev glad iaf för det är inte ofta någon raggar på mig. Däremot är det alltid folk som raggar på min fina fru så fort hon är ute bland folk. Men, nu är det mig vi pratar om, så hur gick det till idag då?
Jo, jag la ner posten och går upp för trappan, då öppnar hon dörren och frågar:
"Hade jag inga mer brev idag?"
Jag svarar: "Nej"
Hon: "Är du allvarlig?"
Jag: "Ja"
Hon: "Jaha... Vad heter du då?"
Jag "Pelle"
Hon: "Hur gammal är du? Eller, du är ju gift ser jag så då är det inte så intressant"
Jag hinner inte ens svara innan hon börjar stänga dörren och säger: "Men nu vet du ju vart jag bor". Sen var dörren stängd
Vad menade hon med det sista???? Klart jag vet, jag är ju brevbärare! Det är ju mitt jobb.
Ja, ja. Kul var det iaf.

Så, nu till rubriken. Vad har ni på er gård? Vi har haft byggnadsställningar av något slag varje sommar sen vi flyttade hit. Och i år så är det en stor en. Är ju inte skitkul om jag ska vara ärlig. Men, vad ska vi göra? Är ju inte vi som äger kåken utan Göte. Och Göte får göra vad han vill med sina hus. Men jag tänker inte tycka om det för det.


Så här ser vår gård ut. Hur ser er ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0