En dag

Dagen började som vanligt med en rätt tidig uppstigning efter en natt med lite sömn. Antar att det är så här det kommer att vara så det är väl lika bra att vänja sig. När vi väl kom upp och hade gjort oss klara så tog vi oss ner till Måsen för en sångstund. Var rätt trevligt och en det var en massa barn där. Tyvärr så var Iris väldigt trött till en början men kom igång så småningom och lekte med lite trådar som hängde från taket innan hon tuggade loss ordentligt på ett leksakståg.
När vi kände oss klara där så gick vi till Jenny Nyströmskolan och åt lunch med Iris morfar. Jag åt ett lamm som var helt ok och en efterrätt som var fantastisk. Mmm, hallon med marängtårta av något slag. Underbart!
Efter det så gick vi hem till Iris mormor och drack en kopp kaffe och Iris och mormor lekte loss ordentligt.
I samma stund vi gick därifrån så somnade Iris i vagnen och jag såg min eftermiddagslur försvinna, men icke. I samma stund jag fick av Iris overallen och la mig bredvid henne i sängen så sov vi båda två gott i en timme. Och nu sitter jag och bloggar medan Iris kryper omkring naken och luftar den lilla röda rumpan.

Snart ska jag sätta igång med lite mat så Emma får sig något att äta när hon kommer hem. Blir iofs bara korv och makaroner så det är ju inget avancerat direkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0