Tillbaka

Så börjar äntligen Iris att komma tillbaka från sin sjukdom. Fick ett bakslag igår med en spya men det berodde nog mest på att jag matade henne med lite mycket gröt så den tar jag på mig. Men idag så har hon ätit ordentligt med gröt utan att lämna tillbaka den genom munnen. Däremot så kom det en bajs som var av det hårdare slaget och jag blev så glad. Det var jag inte i natt kan jag lova. Iris vaknade vid 12 och skrek och skrek. La henne på mitt bröst och två pruttar senare så kom bajset. In till skötbordet och av med blöjan. Kladdigt och löst. Jag tar ett steg åt sidan för att blöta lite papper och ser hur det kommer mer bajs, ingen med det med tanke på att hon låg på skötbordet och där räknar man med olyckor ibland. Problemet var att hon hostade till vilket ledde till att bajs flög ut ur rumpan och sprejade tvättmasinken, golvet och dörren till badrummet. Så det blev till att ropa på Emma och låta henne ta Iris för att ta hand om blöjbytandet medan jag torkade bajs lite överallt. Också ett sätt att ta sig genom natten.
Men idag verkar allt gå mot det bättre även om hon är lite trött. Men det är kanske förståligt med tanke på vad hon gått igenom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0