Första advent

Så var första advent här och det har vi firat med lite glögg och pepparkakor med våra familjer. Så det har varit full fart här hemma för Iris. Hon var inte still en sekund och babblade på och skrattade som bara den. Varför skriver jag "bara den"? Tycker verkligen inte om det uttrycket. Hur eller hur så tog vi en sväng på stan när glöggen var urdrucken och började på Lions julmarknad på Larmtorget. Det slutade med att Emma vann en julskinka. Hurra för det!!!!
Efter det så började vi vandringen till Stortorget istället och då började Iris bli lite jobbig(Jag vet, fel att säga så om sitt barn) och började slita av sig vantarna och mössan och sen började gnället. Så jag tog beslutet att gå hem i förväg och ge henne lite mat. Så nu ligger hon helt utslagen i sin säng och lär nog ligga kvar där ett tag känns det som.

I förmiddags så tror jag att det rann över lite för Iris när vi badade henne. Det var plaskande, skrattande och ett helt underbart humör. Tyckte nästan synd om henne när vi tog upp henne ur vattnet men man kan inte hålla på hur länge som helst.

Nu ska jag fortsätta titta på Arsenal-Chelsea och sen blir det Barcelona-Real Madrid. En bra fotbollskväll helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0