Utbildad

Så var jag utbildad i hjärt-lungräddning för barn. Del två av två var igår kväll och det var en rätt bra utbildning som jag förhoppningsvis aldrig behöver ha nytta av. Igår var det lite mer om skörsår, brännskador och lite annat jobbigt. Fy fan vad hemskt det är om något sånt händer Iris, kommer jag aldrig tillåta.

Iris mormor och morfar hade hand om Iris under tiden vi var iväg och det hade gått kanon. Men lagom till att vi kom hem så gjorde hon en vad jag numera kallar en Iris, hon slog huvudet i bordet och grät i högan sky när vi klev innanför dörren. Och inte nog med det, någon timme senare så fick stackarn ont i magen och kunde inte sova så det var High Chaparall där hemma ett tag. Men till slut så somnade hon i Emmas famn och tystnaden infann sig.
Det firade Emma och jag med lite ost och kex. Gott.

Idag är det ännu en dag full med jobb. Längtar tills jag ska vara hemma med Iris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0