Slappartid

Idag har jag fått lite välbehövlig slappartid. Emma är på stan med Jenny och Iris har varit på stan med farmor och farfar. Så jag har varit helt ensam ett tag och den stunden spenderade jag i soffan, halvsovandes. Hade nog kunnat somna om jag velat men jag tänkte vänta lite med det så vilan ger mer energi inför kvällen.

I natt så har Iris sovit riktigt bra igen. Hon vaknade strax innan tre och var då på ett närhetshumör i ca 40 minuter. Hon sov som en stock i min famn men i samma stund jag la henne i sängen var det kört. Och det funkade inte att ligga bredvid mig heller utan det skulle vara i famnen. Såg fram emot en jobbig sista del av natten men gjorde ett sista desperat försök med sängen igen och då funkade det. Hallelulja!!!! Efter det så sov hon rätt bra och vaknade inte på riktigt innan klockan var halv nio så det blev en halv sovmorgon för mig och en hel för Emma som fick sova vidare en stund till.

Tror att det är dax för mat för Iris snart, och för mig kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0