Vår dag

Iris och jag började dagen med att jag läste tidningen och drack en kopp kaffe medan Iris mumsade i sig majskrokar


Väl på jobbet så satte jag upp en bild på Iris på mitt kontor så jag kan sakna henne ännu mer varje gång jag får syn på bilden


När jag äntligen kom hem så kom hon krypandes till mig. Svårt att inte bli på galet bra humör när man möts av denna underbara tjej


Tyvärr så blev det inte någon längre stund vi fick tillsammans då Emma, Iris och Iris mormor skulle ut en sväng och gå på stan


Efter en dryg timme kom Emma och Iris hem och då var de så här glada när jag var hemma


När vi väl fått av Iris jackan så lekte hon, jag och mina dubbelhakor lite på golvet med alla hennes leksaker


Sen var det dax för mat


Sen ville Iris leka lite till, denna gången var det bara bollen som gällde


Medan jag och Emma åt mat så passade Iris på att hångla lite med ugnen


Och efter ett hångel så behöver man sova lite


Och när man väl vaknar så ska pyjamasen på


Och innan Iris somnar för natten så vill hon ha lite lagom varm välling


Och nu ligger lilla gumman och sover så sött i sin säng. Har märkt att man hinner umgås rätt mycket på en dag trots att jag jobbar. Och mer blir det när jag blir föräldraledig om en dryg månad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0