Sömnrytmen

Iris sömnrytm har blivit lite konstig idag. Efter mitt förra inlägg så somnade hon en stund efter elva men blev väckt av mig vid tolv för då tyckte jag att det var dax för mat. Efter det så gick vi till mormor där Iris fick vara när jag gick till MAXI och handlade. När jag kom tillbaka så satt Iris i badet eftersom hon gått fram till badkaret och börjat klä av sig. Mormor tolkade som att hon ville bada så bad blev det. Tycker det är kul att hon uppskattar badet så mycket. Fortsätter det så så lät det aldrig vara några problem att få henne ren i framtiden. Efter badet så blev det fika innan jag och Iris satte av hemåt igen.
Och nu så sover hon igen. Somnade för ungefär 20 minuter sen och det konstiga med det är att hon brukar vakna vid denna tiden när vi tar vår eftermiddagslur. Så allt är fel idag när det gäller sovtiderna. Men nu ska hon inte få sova så länge för då är risken att hon är vaken halva natten så hon får max 25 minuter till.
Under tiden så passar jag på att titta på Simpsons och halvsova lite.

Kvällen middag blir en härlig middag för Iris. En riktig klassiker som jag tror hon kommer uppskatta. Vad det blir får ni se senare då jag kommer lägga upp receptet här med en fin liten bild. Så håll ut så ska ni få ett kanonrecept på en god måltid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0