Vår påsk

Så vad har hänt i helgen som varit? En massa och ingenting. Sist jag skrev så skulle jag till Dadda och dricka öl och Emma skulle ha tjejkväll här hemma. Så jag drog iväg till Dadda strax innan sju och väl där så åt vi god mat, drack öl, kollade på Boondock Saints 2 och snackade en hel del skit. Var en bra kväll. När jag väl kom hem så var det full fart här hemma med tre småfulla tjejer som spelade Sing Star. Var i säng runt två tror jag och sov som en liten gris.

På lördagen så vaknade vi framåt tio och tog det väldigt lugnt tills det var dax att åka ut till Lindsdal och hämta Iris. En Iris som hade haft det väldigt bra och dessutom sovit mellan nio och sex vilket är något slags rekord. Och det är klart att det ska hända när hon inte är hemma. Efter lunch och lite umgänge med farmor och farfar så tog vi oss hemåt och spenderade resten av dagen och kvällen hemma om jag inte minns helt fel.

I söndags så blev det en lugn förmiddag med en massa hemmamys. På eftermiddagen så gick vi till Skälby för att träffa Emmas kompisar med barn och titta på djuren. Iris fick vandra omkring i det gröna och men var måttligt intresserad av djuren. Trodde att hon skulle tjuta mer av lycka och tycka att djurne var skithäftiga men icke.
När vi kände oss färdiga med Skälby så åkte vi ut till familjen Anderbom i Lindsdal för grillpremiär. Blev en trevlig kväll förutom att Iris inte riktigt kunde sköta sig utan slet Alice i håret för att sen ställa sig på henne. Hon är lite ond min kära dotter.

Och igår så hade vi en förmiddag som bestod av inte mycket alls. Och på eftermiddagen så tog jag och Dadda en sväng till Linköping för att kolla på hockey, Linköping-Djurgården. Var rätt så kul att se lite slutspelshockey även om det var lite tamt. Lyckligtvis så vann dessutom Linköping vilket gjorde det ännu bättre.

Och medan jag ändå pratar sport. Jag kan ju inte annat än att tycka att det är lite småroligt att AIK och Djurgården har börjat allsvenskan så uselt. Det gör mig lite glad faktiskt.

Planerna för idag är ovissa. Iris verkar inte vara i topptrim så vi får se vad vi tar oss till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0