The shit has hit the fan

Ja, vad ska man säga. Det fortsätter att regna skit på mig. Men det är bara att ta tjuren vid hornen och göra det bästa av allt. Så, vad är det nu då tänker ni? Det ska jag berätta.
Igår kväll så var Emma iväg en sväng medan jag och Henke kollade fotboll och Iris låg och sov. Hör Iris hosta rätt rejält vilket hon gör då och då under nätterna men går in och kollar till henne. Då börjar lilla gumman att kräkas. Är bara till att göra sitt bästa för att hålla henne och sängen så ren som möjligt. Går sådär för det är kräk både i sängen och på Iris. Lite tvättande av Iris och lite avrivning av sängkläder så får jag Iris att somna om i vår säng. Min första tanke var en dålig avokado hon ätit och oroade mig inte allt för mycket. Skulle jag kanske ha gjort. En kvart senare så var det dax igen och nu kom det spy på vårt överkast och på Iris. Nya kläder, bädda nytt i Iris säng, in med överkastet och de andra nedkräkta sakerna i tvättmaskinen och lägga Iris igen. Efter ytterligare en stund så är det dax för nästa kräkning. Nu har jag dock hört att något var på g och lyckas få henne att kräkas i en hink. Torkar henne ren och ger henne lite vatten innan hon somnar om. Nu går det ett antal timmar innan hon behöver kräkas igen men nu har jag gett upp tanken på avokadon som orsak. Så ut med Emma i soffan och in med Iris i vår säng där hon och jag spenderar natten ihop. Blir en kräkning till vid fyra-tiden men efter det så var det lugnt. Tills för en timme sen. Då var det dax igen. Är ju fan också. För nu kändes det som om hon var på g att piggna till, men icke. Men nu ligger hon och sover sött i soffan och jag ber till högre makter för att det är färdigspytt. För det är inte skitkul att med dålig rygg behöva ta hand om en nedkräkt dotter och allt annat som blivit nedkräkt. Är inte så kul utan dålig rygg heller men ni fattar vad jag menar.
Anledningen då till att inte Emma är hemma är att vi försöker minimera spridningen av sjukdomen. Sist så låg ju både Emma och jag som två kollin och vi fick leasa ut Iris till farmor och farfar. Och det känns inte rätt att skicka iväg en halvsjuk dotter. Så då får jag ta den här smällen i ett antal timmar till. För på något sätt så blir jag lite avlöst vid två-tiden då jag ska till läkaren och kolla ryggen. Återkommer nog under dagen med hur det är med mig och Iris. Till dess, ciao



Min lilla sjukling tar igen sig i soffan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0