Tillbaka

Så var jag tillbaka i brevbäringen igen. Med tanke på hur bra alla skottar inne i stan så beslutade vi att vi skulle vara tre istället för två som delade ut post på Kvarnholmen och jag fick äran att vara en av dem. Ryggen kändes rätt bra även om jag fick lite känningar i slutet. Det var dock värre med kylan för fy fan vad kallt det har varit idag. Trodde jag skulle förfrysa ansiktet på väg tillbaka till jobbet när rundan var klar. Jag tycker i vanliga fall om vintern men att cykla den sträckan i den här kylan är ingen höjdare. Om det är samma sak imorgon så blir det rånarhuva på.

Om en stund kommer Emma hem och då ska vi åka direkt till Lindsdal och hämta vår lilla Iris. Man saknar henne redan efter ett dygn. Är så glad att jag inte reser omkring och är borta en massa. Hade varit skitjobbigt. Och vad bortskämd hon hade blivit (som om hon redan inte är det) för jag hade nog köpt en liten present till henne varje gång jag varit borta i mer än ett dygn.

På väg ut ska vi stanna till på en mack så jag kan köpa en riktig skrapa till Witte så vi kan skrapa rutorna ordentligt. Är med livet som insats vi åker i den bilen med tanke på att vi inte ser ut så bra. Framförallt så är det kanske de som går på gatorna som gör det med livet som insats när jag tänker efter. Så, härmed utfärdas en varning. Ser ni en röd bil med nästan igenfrostade rutor så är det vi och då bör ni ställe er på ett säkert ställe.

Ikväll blir det fotboll, Arsenal-Chelsea. Tror tyvärr på Chelseavinst men hoppas att Arsenal kan komma ur sin dåliga stormatchtrend och vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0