Jobbig natt och slapp dag

Natten som gick var en jobbig natt för oss alla här hemma. Ingen kunde sova speciellt bra. Jag vaknade titt som tätt, Emma sov risigt och Iris hade mardrömmar hela natten lång. Är inte kul att vakna av att höra Iris skrika och gråta och vara helt förtvivlad. Men oftast så lugnar det sig när man tar upp henne och pratar lite med henne. Vid tredje mardrömmen fick jag nog av att gå upp och tog med mig Iris till extrasängen där vi sov i några timmar, eller vi, hon sov. Jag blev som vanligt lite lätt misshandlad.

Men tack vare den dåliga natten så hade vi en väldigt slapp förmiddag här hemma. Iris låg i min famn och sov i två timmar medan jag kollade på film. Tycker om slappa förmiddagar. När vi väl vaknat, gjort oss klara så tog vi lunch och efter det så blev det en promenad på stan. Vädret är ju tyvärr inte så kul så nu är vi hemma igen och Iris leker glatt på golvet. Funderar på att göra henne sällskap och trötta ut henne lite inför eftermiddagsluren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0