Lite bättre

Iris känns lite piggare idag och den lilla feber hon hade igår är borta. Hon är fortfarande rätt snorig och hostig dock men inte värre än att vi ska ta oss ut en sväng idag. Blir en fika/lunch med Mange från föräldragruppen som tar med sig lille Alvin. Ska bli kul att få lite umgänge med en i samma sits som en själv.

Så, vad har vi gjort sen sist då? Igår så var det en dag med mycket, mycket vila. Jag och Iris låg och sov i soffan i ett antal timmar och det var skönt med tanke på hur lite sömn det blev på natten. När hon väl var vaken så var hon som en igel på mig. Är ju skönt att man betyder mycket för henne men det blir lite jobbig efter ett tag när hon vägrar vara på golvet, eller sängen eller någon annanstans än i min famn. Och speciellt om hon bara vill in till sovrummet för att titta på två tavlor. Idag har hon redan lekt mer själv än vad hon gjorde under hela gårdagen så det går åt rätt håll. Och tydligen så sov hon betydligt bättre i natt med. Emma tog första delen av natten och när jag gick upp så blev det extrasängen direkt för mig och Iris. Och där sov hon till sju så hon skötte sig bra i natt.

Nu ska jag och Iris gå och hänga lite tvätt som är ett av hennes favoritintressen

Kommentarer
Postat av: Trondhilde

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany

2011-11-07 @ 06:41:47
URL: http://trondhilde.blogbrief.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0