Gammelmormor

Jag och Iris har varit ute i Lindsdal och hälsat på gammelmormor. Till en början var Iris blyg och vågade knappt titta på gammelmormor men allt eftersom tiden gick så tinade hon upp och i slutet så var det nästan så att hon satt i knät. Var kul att träffa gammelmormor igen, var alldeles för länge sen. Är lite dålig på att ha kontakt med henne men jag ska skärpa mig, är mysigt att sitta och prata med henne.
Så vad gjorde vi då? Vi fikade, Iris åt lunch, medan vi pratade så sprang Iris omkring och plockade lite blommor, lite sten och så hittade hon sin boll som hon lekte med.
Iris somnade i samma stund som bussen startade och satte igång sitt sovande brummande. Lyckades sen att lyfta upp henne ur vagnen och in i hennes rum utan att hon vaknade. Så hon var nog trött lilla gumman. Nu ska jag nog också lägga mig och sova lite för att bota förkylningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0