Med morfar i parken

Nu är vi hemkomna efter en sväng till Clas Olson där vi köpte en fläkt, som jag förövrigt inte får sätta ihop eftersom Iris tycker att den är jätteläskig, som vi ska ha i vårt sovrum för att få det något svalare än 27 grader om kvällarna. Efter fläktköpet så gick vi till Stadsparken där morfar mötte upp oss för att leka lite med Iris. Efter en stunds lek så tog Iris en liten paus för mellanmål, ett mellanmål som bestod av banan och vatten. Sen tyckte morfar att det var dax för glass och varken jag eller Iris är ju speciellt svåra när det kommer till sånt så då satte vi oss på Byttan och åt och mös. Sen skulle vi lura Iris att dansa lite på scenen utanför Byttan, men icke. Hon var livrädd för scenen. När jag försökte ställa ner henne på den så klamrade hon sig fast som en apunge. Men att dansa på gruset gick jättebra så det gjorde hon en stund innan vi gick hemåt.
Tog svängen mot Tjärhovet hem och lät Iris gå bredvid vagnen. Det innebar att vi fick stanna vid varje parkbänk för att sitta en stund och sen så skulle det vinkas till bänkarna när vi gick. Så det tog sin lilla stund men det var det värt.
Väl hemma så har hon som sagt varit rädd för fläkten som jag köpte så jag fick lägga ner det projektet och se till att Iris fick något annat i huvudet så vi har pusslat lite till.

Om en stund kommer Emma hem. Lider med min stackars Emma som är förkyld och jävlig, igen. Men vi får hoppas att det går över innan hon gifter sig, eller vi kanske jag ska säga.


Iris och morfar tar en paus i lekandet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0