Idiotförklarad

Blev för en stund sen idiotförklarad av en gubbe. Han använde inga ord men hans handling sa desstå mer. Så vad hände då? Jo, följande. Jag och Iris har varit ute och cyklat och stannat till vid Krusenstiernska gården för att gunga lite. På väg hem så blir det rött vid stoppljusen vid korsningen Järnvägsgatan/Slottsallén. Jag trycker på knappen och tar sen stöd med handen mot den där knapplådan. Några sekunder senare kommer en gubbe och tant och ställer sig bredvid och vad gör gubben? Jo, han trycker på knappen. Vad tror han om mig? Ser jag ut som en sån som inte fattar hur ett övergångställe med stoppljus funkar? Tror han bara att jag står där och hoppas att det ska slå om? Blev så förbannad men valde att inte ifrågasätta hans beteende. Men är det inte rätt korkat av gubben att trycka och behandla mig som en idiot??

Passar på att slänga upp två bilder på Iris här under. Den första är från i förmiddags då hon hälsade på Birgitta på Ullcentrum och fick leka lite med hennes knapplåda. Sen gick det som det gick, låg knappar överallt. Det andra är ett kort som visar vilken cool dotter jag har.


Iris leker med knappar


Iris i mina solglasögon. Cool tjej va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0