Sjukstuga

Det är rena sjukstugan här hemma hos familjen Holström/Ståhl. Iris är snorig och har feber, Emma är förkyld men på bättringsvägen och jag är på väg att insjuka med en förkylning jag med. Så vi är inte jättepigga här för tillfället. Men vi håller humöret uppe med Teletubbies, bubbelvatten, näsdukar, riskakor och en massa andra saker jag inte kan komma på för tillfället.
Tanken var ju att åka ut till farmor och farfar i eftermiddag men vi får se hur det blir med den saken. Gamlingarna skulle prata igenom om de vågar få besök av oss sjuklingar.

Men mitt i all misär så måste jag berömma Iris som har blivit jätteduktigt på att få näsan torkad. För ett tag sen var det en omöjlighet att få röra hennes näsa när hon var snorig men nu går det tom att be henne att få torka näsan så kommer hon fram och sträcker fram huvudet så man kommer åt rätt så bra. Duktig tjej.

Nu blir det snart lunch här hemma. Det är bra tycker jag då jag bara behöver äta och inte fixa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0