Social kompetens

Jag måste bara skryta lite med Iris och hennes sociala kompetens. Vi börjar med ett exempel från igår i simhallen. Vi hade gjort oss klara efter badet och jag hade fått på Iris alla hennes kläder och hade bara min egen jacka kvar. Ställer henne på golvet och hon knallar iväg lite nyfiken på vad som finns att göra i omklädningsrummet. Rätt var det är så går hon fram till en pojke som var tre år kanske och ger han en riktig björnkram, hon släpper inte taget utan står där och kramar han för att sen byta person till pojkens syster som var några år äldre.
Nästa grej var idag på bussen där hon först hälsar på en pojke i vagnen bredvid. Tyvärr så blir hon lite väl närgången och nästan viker sig så hon trillar ur vagnen och blir lite för närgången vilket gör pojken lite rädd så han börjar gråta. Är lite tråkigt när det händer för hon menar ju bara väl lilla Iris.
Men för att fortsätta med sitt sociala sätt på bussen på vinkade hon till alla som klev av bussen. Var ju inte många som såg det dock då de flesta hade ryggen emot henne men jag såg det och tyckte min dotter var väldigt söt.

Idag har vi varit ute och hälsat på farmor och farfar. Farfar hade gjort fläskpankaka som Iris tyckte var hur gott som helst. Hade den inte tagit slut så hade hon nog suttit och ätit där än. Ok, det var kanske en överdrift för hon blev mätt men det var så mycket mmmm från henne så jag tvivlar på att hon ätit något som smakat bättre.

Nu ligger hon och sover i min famn och snart ska jag också sova lite tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0