Fralljakt

Eftersom jag fick sova så pass mycket igår natt och i natt så tog jag morgonen med Iris idag så Emma skulle få lite sovmorgon också. Och när vi kände oss ltie rastlösa så tänkte vi att vi går och köper frallor så är det gjort när Emma vaknar. Så på med lite kläder och ut i den öde staden. Vagnen lämnade vi hemme så Iris kunde promenera omkring lite. Fast staden var inte helt öde för när vi kommer till Kvastenhörnan så träffade vi på Jägarn. Och Iris blev naurligtvis jätteblyg. Hon är lite töntig så min lilla tjej. Men vårt mål för frallköpet var Königs som visade sig vara stängt, nästa anhalt blev då Fiesta som också var stängt för tydligen öppnar inte något före kl nio i denna staden, förutom Konsum då där vi till slut köpte våra frallor.
Men något roligt hände när vi var ute och det var när vi gick till Fiesta. Vi är utanför H&M och på väg mot Fyra Kök då Iris lite flummigt går rätt in i deras uteservering med huvudet före. Självklart blev hon ledsen och jag tröstade henne men kunde ändå inte låta bli att se humorn i det hela. Känner mig lite hemsk som skrattar när min dotter slår sig men vad ska man göra? Såg ju att det inte var så farligt och hennes gråt tystnade snabbt. Hade hon fattat vad hon gjort så hade hon också skrattat nu i efterhand.

Nu ska jag gå och väcka Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0