Lek, mormor och morfar

 

Som jag berättade innan så skulle jag och Iris gå till lekplatsen för att träffa mormor och leka lite. Och det kan man lugnt påstå att vi gjorde. Iris körde på för fullt och gungade, åkte rutschkana, grävde och slutligen så tog Iris sand i händerna och hällde över sig själv. Det var tom sand i blöjan som jag bytte på henne någon timme senare.

När vi kände oss färdiga så gick vi hem till mormor och morfar där morfar väntade med fika. Iris fick en smoothie som försvann i ett ögonblick så där har vi en ny favorit. Efter fikat så stod lek på schemat. Det var verkligen full fart med bollar, burkar, mjukisdjur, papper och en massa andra saker. Och så lyssnade vi på musik och Iris dansade loss ordentligt. Middagen idag var pannbiff med sås och potatis och det var så gott. Var länge sen jag åt pannbiff så jag hade nästan glömt hur gott det är.
Och sen var det dax för dagens höjdpunkt om du frågar Iris, nämligen badet. Den lilla tjejen älskar verkligen att bada. Och idag var hon verkligen på humör för det. Efter badet så var Iris duktigt trött men höll sig vaken tills vi kom hem där lite välling blev droppen som fick sömnbägaren att rinna över. Så nu ligger den lilla ängeln och sover sött i sin säng. Och jag ber till Gud att hon fortsätter göra det hela natten utan att jag behöver gå in dit och hålla henne sällskap.


Mormor och Iris i rutschkanan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0