Varför???

Idag vid fem kom Iris gående in till mitt och Emmas rum och tyckte att det var dax att gå upp, det tyckte inte jag så jag gick och fixade en flaska välling som fick henne att somna om i en timme. Tyvärr kunde inte jag somna om då Iris tyckte det var kul att sparka på sin pappa. Och att hon sen skulle upp vid sex gjorde verkligen inte saken bättre. Och nu till mitt varför. Varför vill Iris gå upp så tidigt när hon fortfarande är skittrött? Hon har sen kl sex varit gnällig, trött, gäspig och kliat sig i ögonen. Men vill hon sova för det? Nä, det går ju inte för då kan man missa något.
Nu hade hon en halvtimme där hon vari högform och lekte som bara den utan gnäll men innan det så har hon inte varit rolig. Just nu sitter hon och tittar lite på barnprogramen och blir tröttare och tröttare. Så planen är lite välling om en stund och sen tar vi en skön sovstund i soffan.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på men en promenad bort till MAXI för att handla lite mat till kvällen är ingen omöjligthet. Och gör vi det så stannar vi nog till hos mormor. Annars så har jag inga direkta tankar på vad vi ska hitta på men en lekplats är väl ingen vågad gissning.

Är lite nöjd med mig själv idag. När Emma vaknade strax innan sju så snörade jag på mig löparskorna för första gången på evigheter och tog en liten runda. Höll inget högre tempo och höll mig i närheten av hemmet ifall jag skulle kollapsa. Men nu är jag igång och nästa gång så ökar vi lite och lagom till sommaren ska jag nog kunna göra ett maraton. Inte för att jag ska men jag kommer att kunna om jag vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0