Skitdag

Får nog klassa denna dagen som en riktig skitdag. Började med att natten var helt värdelös då Iris inte var på humör för att sova. Nä, det skulle röjas på för fullt och hon vägrade vara lugn om inte pappa låg bredvid henne. Eller lugn var väl att ta i. Hon fortsätter att snurr och bete sig men det är inte speciellt mycket ljud som kommer från henne.

Och vädret har ju inte direkt varit med oss idag heller. Äckligt duggande under hela brevbärarturen vilket gjorde den till allt annat än angenäm. Väl inne så hinner jag inte mer än att sätta mig vid bordet och börja äta innan de ringer från dagis och säger att Iris har spytt. Så det var bara till att slänga i sig två tuggor till och dra och hämta henne. Så från det att vi kom hem så har vi haft en spyfest här hemma. Och jag kan berätta att Iris åt spagetti till lunch idag om någon undrar. Är inget roligt att ta hand om Iris, spy och försöka få kläder osv i vatten för att bli av med den värsta spyan. Men nu är Emma hemma och är man två så är det inte längre någon match. Tycker dock så synd om min lilla gumma som blir helt förskräckt varje gång hon spyr. Hade tagit hennes sjukdom alla dar i veckan.

SÅ nu är kvällens myskväll med Emma iställd då ingen av oss känner oss speciellt romantiska då det kan komma en spya från rummet bredvid när som helst. Så vi slår oss ner i soffan istället och tar en tv-kväll. För den delen så saknas det kuddar i halva soffan då Iris valde att lägga sin spagetti där. Så just den delen är inte så skön, och det är min del av soffan.


Min lilla sjuka tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0