Äntligen fredag

Kommer ni för den delen ihåg programmet Äntligen fredag med bla David Hellenius? Det gör jag för sen bytte det namn till Egentligen fredag då det sändes på någon annan dag. Men det är ju inte pga det jag skriver.

Idag är det äntligen fredag igen och nu väntar fredagsmys. Blir tacos, vin, chips, cola och På spåret. Så som en fredag ska vara. Inte för att vara sån men jag längtar tills Iris ligger och sover så jag och Emma får lite ensamtid. Har inte varit mycket av den varan denna veckan pga att jag tittat på CL två kvällar och igår var jag hos Henke och spelade FIFA. Så nu längtar jag efter lite mystid med min fru. För den delen ska vi äta vitlöksräkor ikväll också. Och förhoppningsvis så äter båda för annars blir det inget trevligt mys för den ene av oss.

Nu till något helt annat. Iris tjatar rätt mycket om att cykla nu. Men, jag tycker att det är lite kallt för att ge sig ut på en cykeltur, framför allt för henne som bara sitter där bak. Och då tänker kanske ni att hon kan väl cykla lite på sin trehjuling. Men där har ni fel. För hennes trehjuling är numera krossad av en massa snö. Vi hann inte ställa undan den innan snön kom och sen har vår hyresvärd valt att skotta upp en massa snö över den så nu är det ingen bra trehjuling längre. Och det är inte vår grill heller för den delen. Den är ännu mer krossad.


Mosad grill


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0