Vår sjukdag

När Iris vaknade någorlunda utvilad så var hon rätt så pigg så det har varit rätt så bra fart här hemma. Det jobbiga med att vara hemma med en sjuk men pigg Iris är att hennes humör växlar en del. När det inte blir som hon vill så är det inte kul för då sprutar tårarna och det gnälls rätt rejält. Så vad har vi gjort idag då?
Vi har tittat på Duran & Mollan på youtube ca 138 gånger, vi har tittat på Musse Pigg, Teletubbies, mer Musse och så har vi ätit klementin, vi har ritat, byggt med klossar, lekt med lera och så har vi vilat lite mellan varven när energin tagit slut.
När Emma kom hem så blev det mat och idag lyxade vi med ryggbiff och till det drack jag ett glas vin för det går ju inte att äta så gott kött utan lite vin. Eller hur?

Nu ska jag få mig lite ensamtid och hur skaffar man sig det? Jo, jag låser in sig på toan med mobilen och spelar lite spel innan jag hoppar in i duschen och tar en lång, varm dusch. Och så måste jag klippa mina tånaglar för det har jag glömt att göra de senaste tre gångerna jag tänkt det.

Men för att ni ska slippa lämna bloggen med mina tånaglar på hjärnan så får ni se hur en febrig och förkyld Iris ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0