En söndag i januari

Idag var det en nästan helt vanlig januarisöndag. Skillnaden var att idag så var det ingen Iris hemma på morgonen då hon spenderat natten i Lindsdal. Jag och Emma tog då en rätt bra sovmorgon och vaknade först vid halv 10. Det tillhör inte direkt vanligheterna så det var jävligt skönt.
Efter frukost, dusch, tandborstning osv så tog vi oss ut till Lindsdal där det bjöds på lunch och en glad Iris. Är nästan så att det bästa med att lämna bort Iris är stunden då man kliver innanför dörren och möts av världens gladaste Iris.
Vi har även hunnit med Hansa City, handla och äta middag hos mormor och morfar. Tycker om dagar när man inte behöver laga någon mat. Borde ha det så varje dag.

Snart är det snart dax att plocka fram lite chips och cola och sätta sig i soffan och se på Solsidan och bara ha det bra. En bra avslut på en bra kväll.

Och för att inte vara det minsta kronologisk så tar jag lite om gårdagskvällen oxå. Efter att Iris blev hämtad av farfar så vilade jag och Emma en liten stund innan vi gjorde oss klara för Hamnkrogen. Emma tog en fisk och jag tog en oxfilé som var magisk. Den var så ruskigt god att jag hade kunnat äta 4-5 kilo kött. Mmm, kommer drömma många våta drömmar om den köttbiten i framtiden. Och till maten så blev det ett mycket trevligt vin så det var helt enkelt kanon. Betyget på en femgradig skala, fyra.
När allt var uppätet så gick vi hem och åt lite ost och drack mer vin. Och efter en trevlig kväll så väntade sängen.

Imorgon är det måndag och en ny vecka väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0