Karatenatt

När natten började lida mot sitt slut och det var någon timme kvar innan klockan skulle ringa så fick jag ett antal brutala uppvaknanden då Iris hade kommit in i vår säng och låg mellan mig och Emma. Det brutala med det är att hon får för sig att hon kan karate och testar sina färdigheter på mina revben. En gång gjorde det tom ont när hon landade en hälspark på det tredje revbenet nerifrån. Men hon är förlåten för länge sen för sen vi gick upp har hon varit en riktigt mysig liten tjej. Är synd att det är jobb idag för jag hade gärna spenderat hela dagen med henne. Men, jobbet väntar så det är bara att glömma.

Denna veckan är det fullt upp för familjen känns det som. Imorgon ska jag iväg till Henke, på onsdag ska Emma iväg, på torsdag är det Svensk Maffia på tv vilket jag inte kommer missa och sen är det helg. Och på lördag är vi barnfria och ska ut och käka.

Ibland tyccker jag att vi lämnar bort Iris för mycket fast ändå inte. Tror att vi gör det lagom mycket och ska ses som föredömmen för andra föräldrar som inte utnyttjar möjligheten för att kunna umgås med varandra utan barn. Är bra för alla inblandade att vi gör det. Iris får möjlighet att umgås med sina mor- och farföräldrar, mor- och farföräldrar får umgås med Iris och jag och Emma får umgås med varandra. Så egentligen så tjänar alla på det. Eller hur?

Nu är det snart dax att börja röra sig mot dagis och jobbet. Slipper gå idag eftersom vi ska lämna tillbaka morfars bil vilket betyder att jag får åka med Emma och Iris. Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0